MVO Marketing communicatie strategie

MVO Ecocient Rendement in marketing

-

MVO Marketing, communicatie en plan.
VAN BEEK COMMUNICATIE / Randstad Nieuws/News
Groene bedoelingen of een gerichte MVO communicatiestrategie?







Its a concept/idea which I introduced to the GRI Global reporting Initiative and it is a household name and icon which stand for accountable sustainable value


Ecocient:
The MVO-sustainable value, the accountable result and outcome, ECOCIENT Rendement


Voor meer informatie, klik hier van beek MVO marketing - communicatie
E:info@RandstadNieuws.nl

MVO in de marketing en communicatie
Naarmate MVO meer geïnstitutionaliseerd raakt bij bedrijven, wordt het ook belangrijker daarover te communiceren. Voor veel bedrijven is MVO-communicatie echter een continue zoektocht naar de balans tussen de belangen van de organisatie en die van de stakeholders.

MVO-communicatie moet adequaat inhaken op de verwachtingen van stakeholders en belanghebbenden. Het MVO-beleid vraagt om een focus en transparant maken van informatie. Integratie van economische, sociale- en milieuaspecten met de inachtneming van bedrijfsdoelstellingen en de interactie met stakeholders in het oog houden.

Dat geldt in het algemeen voor alle bedrijven en organisaties en in sterke mate voor Vastgoedcommunicatie en woonwensenmarketing van living buildings, flexbuilding, energiezuinige en passief wonen in duurzame energieneutrale woningen

Deze tijd vraagt voorop gesteld om een groene positionering van een duurzaam en groen corporate en productimago.

van beek communicatie biedt support in het opstellen van een Conceptueel communicatieplan en strategie, e-mail ons voor vragen en informatie over een duurzame, groene positionering.

info@randstadnieuws.nl





ECOCIENT:

ecocient

De waarde/rendement die we kunnen aangeven in het MVO beleid in relatie tot direct vergelijkbare prestaties en resultaten.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent ondernemen waarbij niet alleen wordt gekeken naar het bedrijfsresultaat, maar ook naar de factoren mens en omgeving.
De essentie van het MVO-beleid is dat elke medewerker en leverancier bij beslissingen een zorgvuldige afweging maakt tussen mens, bedrijf en omgeving. People, Planet Profit.


CO2-prestaties
De CO2-prestatie kan worden gemeten, bijgehouden en verwerkt tot een Ecocient.
Van belang om direct duidelijk te kunnen aangeven welke positie men inneemt. En welke waarde van betekenis is aan te geven.
Hiermee worden deelnemers voor aanvragen en aanbestedingen gestimuleerd hun eigen CO2-productie te kennen en te verminderen.

Hoe meer een bedrijf zich inspant om CO2 te reduceren, hoe meer kans op een opdracht.
Met een Ecocient, op de prestatieladder kunnen bedrijven scoren in een ranking.
Een hoge Ecocient kan een prijsvoordeel bieden bij inschrijving op een aanvraag.


Copyright / R).

ECOCIENT Rendement punten/ MVO

Groene stroom
Reductie brandstofverbruik
Reductie CO2-uitstoot
Hybride autos
Reductie papiergebruik:
Dubbelzijdige kopiëren
Digitaal presenteren
EC-organiser
Advies digitale magazines
Papier met FSC-certificaat
Selectie toeleveranciers
Gescheiden afvalinzameling

Groene Doelstelling:

interne communicatie van doelstellingen
Awarness in bedrijfsvoering:
Structureel overleg
Onderdeel van de functie/taakomschrijvingen
Omschrijving doelstellingen en nul-meeting
Resultaten toelichten
Persoonlijke inzet honoreren
Permanente controle op input gegevens en
vergelijk
Bepalen communicatiebeleid in de
marketing, communicatiestrategie en de planning.

(F)footprint (R)eduction (O)n (G)reen beleid

Maak een start met de concrete MVO ECOCIENT scan.


Maak het verschil.

Hoe creëren we maatschappelijke impact en overtuiging bij onze stake holders, relaties en gebruikers van onze diensten en producten? Het positioneren van een duurzaam en groen imago is actueel. Van Beek Communicatie adviseert bedrijven en organisaties zich te onderscheiden. Want elke organisatie heeft een eigen cultuur en marketingbeleid waarop de positionering in de communicatiestrategie moet worden afgestemd. Met de Frog Scan maken we een analyse van de markt en de positie die men daarin wil innemen. Samen bepalen we het strategisch stappenplan hoe we de gewenste doelstellingen en ambities in de marketing en geïntegreerde communicatie aanpak willen realiseren. Neem een beslissing, doe een stap in de groene richting en neem contact op voor een verfrissende kijk op uw organisatie.

De expertise van Van Beek Communicatie staat voor een consistente basis en kritisch inzoomen op duurzaamheid in het marketing- en communicatiebeleid. Dat geldt voor kleine en grotere organisaties en ondernemingen. Voor omvangrijke projecten verbreden wij de basis.
Die mogelijkheden zijn er door langdurige samenwerking met specialisten uit het netwerk. Kortom, neem de stap op weg naar een groene positionering en maak een oriënterende afspraak.


Van Beek Communicatie werkt efficient en effectief en hanteert hiervoor de aanduiding
Ecocient als transparant household en duurzame resultante van de inspanningen, investeringen en aanpassingen.

Na een intake gesprek wordt ingezoomd op hoofdpunten, kernkwaliteiten van uw organisatie en marketing- en communicatiedoelstellingen. Vervolgens presenteren wij u op korte termijn een advies en strategisch plan van aanpak.
De te bereiken effectiviteit wordt in een prestatie prognose vooraf opgemaakt. 

Innovatief denken en effectief handelen in
communicatie en organisatie zijn voorwaarden om met van Beek Communicatie van gedachten te wisselen. De organisatie, fysieke mogelijkheden en de gebruikte crossmedia en promotionele middelen worden kritisch beoordeeld en gewogen naar effectiviteit.

De werkwijze biedt direct resultaat. Onderdeel hierin is een verbreding in gebruik van de inzet van een nieuwe cross media/web strategie. Vanzelfsprekend niet zonder een voorafgaande test naar uw marktpositie en gewenste mogelijkheden-

van beek communicatie
Strategie: marketing - communicatie en organisatie
0654722813

vanbeek communicatie

e-mail info@vanbeekcommunicatie.nl



Strategisch Communicatieadvies
Beleidscommunicatie, Communicatiestrategie/-plan, Interne communicatie, Issues management, Mediabeleid, Public Affairs/lobby, Risicocommunicatie, Reputatiemanagement en branding, Strategisch advies

Management
Communicatiemanagement, Interim-management, Project-/procesmanagement

Onderzoek
Evaluatie, Factorenanalyse, Positionering, Stakeholder/actorenanalyse

Procesbegeleiding
Projectmanagement, Procescommunicatie, Procesmanagement


ECOCIENT / MVO - SCAN

randstadnieuws
randstadnews


Stappenplan in MVO beleid en Marketing.
Een stappenplan in groene positionering en strategie is van belang?

Er zijn globaal vijf stappen in de ontwikkeling naar een MVO groen - duurzaamheidsmodel te onderscheiden.De meeste organisaties bevinden zich in beginstadia van groen, MVO en omgevingsvriendelijk ondernemen. Veelal bieden zij consumenten een optie en keuze aan voor groen, dus niet hun standaardproduct.
Het vertrouwen in deze strategie laat enigszins te wensen over: de duidelijkheid ontbreekt, waardoor het lijkt alsof de organisatie duurzaamheid slechts nastreeft voor haar imago en het beinvloeden van nieuwe klantengroepen.


In de vervolgende ontwikkelingsfasen zijn organisaties te vinden die duurzaam ondernemen verder doorgevoerd hebben: zij proberen hun waardeketen te verduurzamen. Hoewel deze organisaties nog grote stappen te zetten hebben, lijken zij zich hiervan bewust te zijn. Met een eerlijke en open communicatie, kunnen deze merken hun keten rustig verduurzamen en zo werken naar een steeds meer omgevingsvriendelijk product. Hiermee biedt deze stap in de ontwikkeling perspectief voor doorgroeien naar een
geïntegreerde duurzame strategie.


In derde stap in de ontwikkelingsfase zijn organisaties te vinden die diverse duurzame producten en diensten ontwikkelen.Deze organisaties profileren zich in marketing en communicatie uitingen waarmee zij hun inspanningen communiceren. Deze organisaties hebben al behoorlijke stappen gemaakt in het ontwikkelen van een duurzame strategie. We kunnen stellen dat doorgroeien naar een nieuw businessmodel het verschil nog moet maken.


In de volgende stap in de ontwikkeling staat niet alleen het duurzaam ondernemen, maar ook het ontwikkelen van een omgevingsvriendelijk businessmodel centraal. Het gaat om het daaraan gekoppelde nieuwe verdienmodel. Daarmee is deze stap duidelijk verder richting een daadwerkelijk duurzame strategie.

Er zijn enkele organisaties die hun businessmodel nagenoeg compleet hebben ontwikkeld en afgestemd op de veranderende behoefte in de marketing. Vooral de duurzame insteek op zowel het gebied van planet als people zorgt ervoor dat een organisatie haar doel heeft bereikt. Het gevoel van 100% oprecht in duurzaamheid geloven en investeren in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Kortom, er zijn vele verschillende manieren waarop bedrijven om kunnen gaan met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. In sommige gevallen is MVO de strategie, in andere gevallen wordt MVO in slechts een onderdeel van de organisatie als optie aangeboden of is er een subbrand wat zich hierop concentreert.

De top van het duurzaamheidsmodel is afhankelijk van de bedrijfsstrategie en duurzame ambities van de organisatie. Een organisatie moet bij voorkeur kiezen voor een oorspronkelijk ontwikkelingsmodel.

Eerlijkheid is de basis van duurzaam ondernemen.

Oprecht aangeven indien de organisatie zich nog niet compleet in die richting heeft ontwikkeld staat voorop. Hoewel een deel van de markt de organisatie hiermee niet duurzaam genoeg zal vinden, zal een ander deel van de klanten wel bewust voor producten of diensten van een organisatie kiezen. Overtuigend MVO ondernemen is een strategie.

Voor meer informatie, klik hier, van beek MVO marketing - communicatie

info@randstadnieuws.nl

Meld nieuws