New Digital Retail Concepts Drivers

Digital loyalty drivers in retail Proximity

-

Digital Retail drivers: I-beacons Communication on the spot.





Tailor made I-beacons communication
R-Prox ontwerpt, bouwt en beheert innovatieve proximity-toepassingen op maat voor retailers.

R-Prox wordt gekenmerkt door onafhankelijkheid van zowel leveranciers, softwarepakketten en hardware. En daardoor ontwikkelt R-Prox snel, flexibel en efficiënt zonder de beperkingen van standaardoplossingen. Want R-Prox beschikt zelf over die diepgaande programmeerkennis om dit waar te maken. Aangevuld met gedegen kennis van kassasystemen, elektronisch betalen en datacom is R-Prox toegerust als serieuze partner voor de retail.

R-Prox richt zich in het bijzonder op Beacon-technologie.

Het Team
Het team van R-Prox heeft zich jarenlang bewezen in projecten voor landelijke operators van vaste en mobiele netwerken. Projectmanagement rondom beveiligde netwerken, betaalnetwerken en security in algemene zin kenmerken de kennis en ervaring. Innovatie, vormgeving en design zijn kernexpertises die het team van R-Prox completeren. Uniek en passend bij onze ambities.

Praktische benadering en succes laten blijken op basis van Proof of Concept is voor ons vanzelfsprekend.

Wat zijn iBeacons?

Ferry Plug
Beacons
Beacons zijn (kleine) bakens die signalen uitzenden binnen een straal van zo'n 30 meter. Een smart device (zoals een Smartphone) dat een dergelijk signaal opvangt kan hierop reageren. Van eenvoudig een berichtje tonen op de Smartphone tot het in gang zetten van complexere interactie met de omgeving. Denk bij het laatste bijvoorbeeld aan het dimmen van licht bij het verlaten van een ruimte.

Voor Apple en Android
Het Beacon-concept is medio 2013 geïntroduceerd door Apple onder de naam iBeacons, maar niet beperkt tot Apple. En ook al beschikbaar op Android. Hoewel deze technologie nog maar aan het begin staat, zijn de toepassingsmogelijkheden nu al veelbelovend. Diverse bedrijven en organisaties, waaronder retailers, sportstadions en evenementen hebben de technologie daarom al ingezet of zijn aan het experimenteren. Ook zijn diverse nieuwe en gevestigde bedrijven waaronder multinationals, volop bezig met het ontwikkelen van steeds geavanceerdere Beacon-hardware en -software.

Bluetooth Smart
Beacons maken gebruik van Bluetooth Smart, ook wel Bluetooth Low Energy genaamd. Bluetooth Smart verbruikt bijna geen energie en is gelukkig al de standaard Bluetooth-versie op de meeste Smartphones die nu in omloop zijn. Dit is zo voor Android- en voor iOS(Apple). En een App kan het operating system bij zowel Android als iOS vragen om continu te luisteren naar Beacons. En als dan een Smartphone met zo'n App een Beacon of een zogenaamde (Beacon-)Zone passeert wordt dit dan aan die App doorgegeven. Zelfs als de telefoon slaapt of als de App niet draait. Dit is de basis van de Beacon-technologie en die basis is dus reeds gelegd.

Wat moet er dan nog gebeuren?
1) Bepalen van het doel: wat wil je met de Beacon-technologie bereiken? 2) Bepalen van de functionaliteit: wat moet er wanneer gebeuren? 3) Implementatie en beheer. En bij deze zaken komt R-Prox in beeld. R-Prox draagt turnkey zorg voor de ontwikkeling, implementatie en het beheer van het gewenste concept bestaande uit hardware (o.a. Beacons en multimedia), de managementsoftware, de App en zelfs het eventuele benodigde Wireless netwerk. R-Prox is niet afhankelijk van bepaalde merken, leveranciers of ontwikkelsoftware. R-Prox biedt maximale flexibiliteit, snelle ontwikkeling en optimale support.

Meer weten? Neem dan contact met ons op.

Explosieve groei beacons in retail
Ferry Plug

Volgens een recente studie van Business Insider Intelligence zullen smart/BLE beacons het nieuwe winkelen gaan vormgeven. Zij verwachten een explosieve toename van beacons de komende twee jaar. Niet in de laatste plaats aangezwengeld door wearables zoals smartwatches. Het afgelopen jaar is meer dan de helft van alle top-100 retailers in de VS al begonnen met testen van beacons. Eind 2015 zal naar schatting een derde van alle retail-locaties in de VS gebruik maken van beacon-functionaliteit. In 2018 verwacht BI Intelligence 3,5 miljoen actieve beacons in de retailbranch. Een eerdere studie van ABIresearch in 2014 noemde de retailmarkt evenwel een relatief kleine markt voor beacons en voorspelde een totale markt in 2019 van 60 miljoen verscheepte beacons.

Bluetooth nieuwe stijl
BluetoothArno Schneider
Als ik Bluetooth aan heb staan op mijn mobiele telefoon is mijn batterij binnen het uur leeg
Dit is een veelgehoorde opmerking bij het werken met Bluetooth. De nieuwe generatie telefoons is echter uitgevoerd met Bluetooth Low Energie (BLE) of Bluetooth Smart en kan zonder probleem de gehele tijd aanstaan. Dankzij deze ontwikkeling zijn nieuwe mogelijkheden, zoals iBeacons, mogelijk.

R-Prox© R-Prox 2015


Randstad Nieuws / Randstad News /

info@randstadniews.nl

Meld nieuws